تعداد بازدید: 2183

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 25 مرداد 1384-0:0

کابوس "سرطان" و مجموعه مستند " آنگاه که آفت آمد "

یک مجموعه مستند در باره حمله سرطان به کشاورزان مازندراني ساخته شد.


مجموعه مستند " آنگاه که آفت آمد " با مضمون پرداختن به یک مشکل زراعی و بهداشتی مراحل تولید را پشت سر گذاشت.

"علیرضا ظهوریان"، کارگردان این مجموعه مستند ،درباره ساخت این اثر گفت:  مدتی است که سرطان در میان کشاورزان و روستاییان استان مازندران افزایش یافته است. بررسی ها نشان داده است که استفاده گسترده کشاورزان از سموم آفات نباتی باعث ایجاد آلودگی و افزایش مشکلات زیست محیطی در منطقه شده که همین مساله به افزایش بیماری های مختلف و به خصوص سرطان منجر گردیده است.

وی خاطر نشان ساخت: با بررسی هایی که انجام شده است، مسوولان منطقه برای رفع این مشکل اقدام به بررسی راه های دیگر مبارزه با آفات نباتی به خصوص آفت های از بین برنده گیاه برنج کرده اند که در این زمینه برای کاهش سموم برنج به استفاده از روش مبارزه بیولوژیک دست یافته اند که این مجموعه مستند این مساله را به تصویر می کشد. در شیوه مبارزه بیولوژیکی با آفات از دشمن طبیعی آفت ها استفاده می شود. برای نمونه از طریق زنبور "تریکوگراما" اقدام به نابود ساختن کرم ساقه خوار می کنند که دشمن اصلی ساقه برنج به شمار می رود.
مجموعه مستند " آنگاه که آفت آمد " به کارگردانی، تصویربرداری و تدوین علیرضا ظهوریان و سفارش گروه تلویزیونی جهاد ساخته شده است. متن این اثر به وسیله ظهوریان و با کمک دکتر جلالی و دکتر علیزاده به عنوان کارشناسان برنامه به نگارش درآمده است.
لازم به یادآوری است ظهوریان تولید مجموعه برنامه " بوستان حکمت ادبی "  را در کارنامه تولیدات تلویزیونی خود دارد که برای پخش از شبکه چهار آماده شده است. این برنامه به حکمت های نهفته در نهج البلاغه می پردازد که یکی از کتب ارزشمند دینی به شمار می رود و به عنوان الگوی اندیشه و رفتار مسلمانان شیعی مورد توجه و استفاده قرار می گیرد و آیت الله مصطفوی به عنوان کارشناس - مجری به اجرای برنامه می پردازد.(mehrnews)



    ©2013 APG.ir